MS Mode is gespecialiseerd in grote maten. Het probleem was dat jonge vrouwen MS Mode als een suf merk zagen, terwijl een groot deel van de trendy collectie juist op hen gericht is.

Hoe spreek je jonge vrouwen aan en hoe maak je ze nieuwsgierig naar MS Mode? Niet door te vertellen dat je er met een maatje meer ook leuk uit kunt zien. Vooral dat maatje meer ervaren vrouwen als denigrerend want zij zien hun ronde vormen juist als verleidelijk en sexy. Ze zijn trots op hun lijf en willen dat laten zien. Een ‘wees blij met je lichaam’-campagne zou het doel dus zeker voorbij schieten.

We kozen er voor om niet over dameskleding in grote maten te praten maar over de verleidelijke kracht van vrouwelijke rondingen. Vertaald naar het big idea: #CURVEPOWER

CURVEPOWER gaat over kracht en trots. ‘Show them your glorious ass’.

Het bleek een krachtig idee. De CURVEPOWER manifest video werd opgepikt door veel invloedrijke blogs en bereikte meer dan 5 miljoen mensen. Met een beperkt budget is het gelukt om in 6 landen jongere vrouwen te bereiken en hun perceptie van MS Mode te veranderen. Zoals het Parool schreef: “MS Mode is als dat muurbloempje dat nu ineens midden op de dansvloer los gaat.”